Lokomotywa spalinowa 6Da




  Lokomotywa typu 6Da jest 4-osiową, 2-wózkową lokomotywą spalinową z przekładnią elektryczną. Spełnia wymagania skrajni UIC 505-1 wyd. VI oraz wichrowatości toru określone w raporcie ORE B55 Rp.8.
    Lokomotywa przystosowana jest do pracy w klimacie umiarkowanym w temperaturze otoczenia od -25oC do +35oC na wysokości do 1000 m n.p.m. i przy wilgotności względnej powietrza średnio 70%.
    Podstawowym przeznaczeniem lokomotywy jest średnia i ciężka praca manewrowa na stacjach i górkach rozrządczych.
    Poprzez odpowiednią konstrukcję układu elektrycznego pozwalającego na osiągnięcie prędkości max 90 km/h lokomotywa może być wykorzystana do prowadzenia pociągów osobowych lub lekkich towarowych. Układ elektryczny przystosowany jest ( przy pracy liniowej ) do sprzęgania dwóch lokomotyw tego samego typu przez co można uzyskać dwukrotnie większą siłę pociągową.


Charakterystyka:
Lokomotywa
6Da
Szerokość toru
1435 mm
Układ osi
Bo-Bo
Masa służbowa
70 + -3% t
Nacisk zestawu na tor
17,5 t
Średnica kół
1100 mm
Długość ze zderzakami
14240 mm
Największa szerokość
3160 mm
Największa wysokość
4285 mm
Prędkość max
90 km/h
Prędkość ciągła
13,0 km/h
Siła pociągowa rozruchu teoret.     
219 kN
Siła pociąg. przy prędk.ciągłej
112 kN
Prędkość godzinna
10,2 km/h
Siła pociąg. przy predk.godz.
130 kN
Najmniejszy promień łuku toru
50 m
Nacisk na 1 m toru
5,05 t/m
Zapas paliwa
2815 l


Wózek
1 LNa


Silnik spalinowy
a8C22
Moc znamionowa
590 kW
Obroty znamionowe
1000 1/min
Zużycie paliwa
224 g/kWh
Masa silnika
8800 kg
Regulator mocy i obrotów
Woodward
Prądnica główna
LSPa-740
Moc
558 kW
Praca ciągła
512V/1000A
Masa
4350 kg


Prądnica pomocnicza
LSPf-280
Moc
10 kW
Praca ciągła
110V/91A
Masa
500 kg


Silniki trakcyjne
LSf-430
Moc
173 kW
Praca ciągła
703V/250A
Masa
2500 kg


Hamulec powietrzny
Oerlikon

© Copyright 2009 :: "FABLOK" S.A. :: by INTER-MS ::