Żuraw drogowy DST-0285

 


 


 


 





Parametry techniczne żurawia DST-0285:

Podwozie
PS-285 specjalizowane, 3 osiowe, rama spawana typu "ponton". Układ jezdny 6 x 4.

Silnik
6-cylindrowy, wysokoprężny, rzędowy, pionowy, chłodzony wodą, typ SW 680/217 o mocy 178 kW (242 KM) przy 2200 obr/min. Pojemność układu paliwowego 300 dm3.

Układ napędowy
Sprzęgło: jednotarczowe suche 17".
Skrzynia biegów: S6-90 sześciobiegowa, sterowana mechanicznie.
Skrzynia rozdzielcza: dwubiegowa SR-550 z wyjściem do napędu
pomp hydraulicznych, sterowana elektropneumatycznie.

Oś i mosty napędowe
Oś skrętna OS-253 o max kącie skrętu 32o.
Mosty napędowe FRD 25-30 i RRD 25-30.

Zawieszenie
Przód - zawieszenie elastyczne: resory piórowe i amortyzatory hydrauliczne.
Tył- zawieszenie sztywne: względna elastyczność na wahaczu.

Ogumienie
7 kół 14.00-20 PR22, dętkowe.

Układ skrętu
Mechaniczny, ze wspomaganiem hydraulicznym.
Zasilanie dwuobwodowe. Maksymalne ciśnienie pracy 8,5 MPa.
Przekładnia kierownicza o przełożeniu 25,5.
Dodatkowy, zewnętrzny cylinder hydrauliczny wspomagający skręt.

Układ hydrauliczny
Zasilanie: 2 pompy tłoczkowe zabudowane na skrzyni rozdzielczej,
o wydajności 2 x 144 dm3/min i ciśnieniu 22,5 MPa.
Zbiornik oleju o pojemności 450 dm3 wyposażony w filtr zlewowy niskociśnieniowy. Opcjonalnie układ hydrauliczny wyposażony jest w chłodnicę oleju.

Podpory
Rozstaw podpór 4850 x 5180 mm wysuwane hydraulicznie (w poziomie i pionie)
z indywidualnym sterowaniem.

Kabina kierowcy
3-miejscowa, szyby ze szkła bezpiecznego, fotele regulowane, podwójny
układ ogrzewania, urządzenia kontrolno-sterujące pracą podwozia, wentylacja.

Instalacja elektryczna
Alternator 24 V (40A) 1000W, 2 akumulatory 12 V/180 Ah,
oświetlenie i sygnalizacja 24 V.
Parametry trakcyjne
Prędkość jazdy szosowej max 67 km/h, w terenie 34 km/h.
Minimalna prędkość 1,8 km/h.
Pokonywane wzniesienie drogi 26% / 50%.
Promień skrętu 11,4 m.
Masa transportowa żurawia 27,6/28,1 t
Naciski na osie:
przód: 100 kN/ 102 kN
tył: 2 x 88 kN/ 2 x 90 kN

Wysięgnik
Teleskopowy, 3 - sekcyjny o długości L=10+7+7=24 m.
Wysuwany synchronicznie cylindrem hydraulicznym i układem linowym.
Teleskopowanie z obciążeniem 50% (max 8 t ).
Prędkość teleskopowania 12,0 - 15,0 m/min.
Zblocze hakowe 3- krążkowe 32 t o masie 335 kg.

Osprzęt wysięgnikowy
Przedłużacz kratowy 8 m, wysięgnik pomocniczy (bocian) 7 m
oraz zblocze hakowe 5 t o masie 115 kg.
Przedłużacz kratowy rurowy, może być przewożony na wysięgniku.

Mechanizmy podnoszenia
Maksymalna siła w linie 57 kN.
Prędkość podnoszenia zblocza hakowego :
Wciągarka główna: 6 pasm liny (4 pasma liny)
nominalna 6,1 - 8,5 (9,1 - 12,9) m/min
przyspieszona 12,2 - 17,2 (18,5 - 26) m/min

Wciągarka pomocnicza
nominalna 55,5 - 66 m/min
Średnica liny: wciąg. gł. - 18 mm.
wciąg. pom. - 16/18 mm
Długość liny: wciągarka główna 190 m, wciągarka pomocnicza 140 m.
Napęd: silniki hydrauliczne tłoczkowe o stałej chłonności z hamulcem tarczowym,
przekładnie planetarne.

Mechanizm zmiany wysięgu
Cylinder hydrauliczny dwustronnego działania.
Zakres kąta pracy -2,5o, + 80o
Czas zmiany wysięgu 40 s.

Mechanizm obrotu
Napęd : silnik hydrauliczny zębaty, przekładnia planetarna z hamulcem tarczowym.
Łożysko obrotu z wieńcem zębatym.
Prędkość obrotu z ładunkiem na haku 0,2 - 1,6 obr/min.
(max 3,2 obr/min - wys. wysunięty do 20 m lub praca bez obciążenia)

Sterowanie
Płynna regulacja wszystkich ruchów żurawia.
Sterowanie pośrednie za pomocą sterowników hydraulicznych umieszczonych w kabinie operatora.
Ciśnienie sterowania 3,0 MPa. Zasilanie z pompy zębatej zabudowanej na podwoziu o wydajności 32 dm3/min.

Przeciwwaga
Stała o masie 2 t montowana na ramie nadwozia.

Kabina operatora
Nowoczesna, ergonomiczna, przeszklona szybami bezpiecznymi, pełna widoczność, fotel regulowany, wyposażona w układ niezależnego ogrzewania i wentylacji.
Zabudowane urządzenia kontrolno-sterujące pracą silnika i nadwozia.

Instalacja elektryczna
24 V, jednoprzewodowa z minusem na masie, zasilanie z akumulatorów podwozia.

Urządzenia zabezpieczające
Instalacja hydrauliczna wyposażona w zawory bezpieczeństwa, przeciążeniowe i hamulcowe.
Elektryczne wyłączniki krańcowe podnoszenia i opuszczania wciągarkami oraz wyłączniki krańcowe obrotu.
Elektroniczny analogowy lub cyfrowy ogranicznik obciążenia z sygnalizacją 90% i 105,0% obciążenia oraz z blokadą ruchów roboczych przy przeciążeniu.
Wskazania parametrów udźwigowych na pulpicie ogranicznika. 



© Copyright 2009 :: "FABLOK" S.A. :: by INTER-MS ::