Lokomotywa spalinowa 6Da

Fablok - Lokomotywa spalinowa 6Da

Lokomotywa typu 6Da jest 4-osiową, 2-wózkową lokomotywą spalinową z przekładnią elektryczną. Spełnia wymagania skrajni UIC 505-1 wyd. VI oraz wichrowatości toru określone w raporcie ORE B55 Rp.8.
Lokomotywa przystosowana jest do pracy w klimacie umiarkowanym w temperaturze otoczenia od -25oC do +35oC na wysokości do 1000 m n.p.m. i przy wilgotności względnej powietrza średnio 70%

Podstawowym przeznaczeniem lokomotywy jest średnia i ciężka praca manewrowa na stacjach i górkach rozrządczych. Poprzez odpowiednią konstrukcję układu elektrycznego pozwalającego na osiągnięcie prędkości max 90 km/h lokomotywa może być wykorzystana do prowadzenia pociągów osobowych lub lekkich towarowych. Układ elektryczny przystosowany jest ( przy pracy liniowej ) do sprzęgania dwóch lokomotyw tego samego typu przez co można uzyskać dwukrotnie większą siłę pociągową.

Charakterystyka

Lokomotywa6Da
Szerokość toru1435 mm
Układ osiBo-Bo
Masa służbowa70 + -3% t
Nacisk zestawu na tor17,5 t
Średnica kół1100 mm
Długość ze zderzakami14240 mm
Największa szerokość3160 mm
Największa wysokość4285 mm
Prędkość max90 km/h
Prędkość ciągła13,0 km/h
Siła pociągowa rozruchu teoret.     219 kN
Siła pociąg. przy prędk.ciągłej112 kN
Prędkość godzinna10,2 km/h
Siła pociąg. przy predk.godz.130 kN
Najmniejszy promień łuku toru50 m
Nacisk na 1 m toru5,05 t/m
Zapas paliwa2815 l
  
Wózek1 LNa
  
Silnik spalinowya8C22
Moc znamionowa590 kW
Obroty znamionowe1000 1/min
Zużycie paliwa224 g/kWh
Masa silnika8800 kg
Regulator mocy i obrotówWoodward
Prądnica głównaLSPa-740
Moc558 kW
Praca ciągła512V/1000A
Masa4350 kg
  
Prądnica pomocniczaLSPf-280
Moc10 kW
Praca ciągła110V/91A
Masa500 kg
  
Silniki trakcyjneLSf-430
Moc173 kW
Praca ciągła703V/250A
Masa2500 kg
  
Hamulec powietrznyOerlikon