Lokomotywa typu 6Da jest 4-osiową, 2-wózkową lokomotywą spalinową z przekładnią elektryczną. Spełnia wymagania skrajni UIC 505-1 wyd. VI oraz wichrowatości toru określone w raporcie ORE B55 Rp.8.
Lokomotywa przystosowana jest do pracy w klimacie umiarkowanym w temperaturze otoczenia od -25oC do +35oC na wysokości do 1000 m n.p.m. i przy wilgotności względnej powietrza średnio 70%
Podstawowym przeznaczeniem lokomotywy jest średnia i ciężka praca manewrowa na stacjach i górkach rozrządczych. Poprzez odpowiednią konstrukcję układu elektrycznego pozwalającego na osiągnięcie prędkości max 90 km/h lokomotywa może być wykorzystana do prowadzenia pociągów osobowych lub lekkich towarowych. Układ elektryczny przystosowany jest ( przy pracy liniowej ) do sprzęgania dwóch lokomotyw tego samego typu przez co można uzyskać dwukrotnie większą siłę pociągową.